Náš tým

Náš tým lužního lesa

Jsme komunita průvodců, učitelů, nadšenců z řad rodičů a přátel, kterým není lhostejné v jakém prostředí se setkávají a rozvíjejí děti předškolního věku. Chceme aby naše děti prožily svoje předškolní období v radosti, v přírodě, s kamarády a s respektující podporou nás, dospělých.

Marcela
Marcela

MARCELA HYKOVÁ, koordinátorka lesního klubu, klubíčku pro děti s rodiči, průvodkyně dětí a rodičů

Jsem maminka třech krásných dětí. Miluji tu dětskou spontánnost, radost/smutek, vyjadřování emocí tak, jak je opravdu cítí, bez přetvářky. Jakou mají píli něčeho dosáhnout, jdou si za svým cílem. Každé dítě je můj velký učitel a přinesl mi toho do života tolik.
K práci ve školce jsem se dostala právě přes své děti, kdy jsem zjistila, že žádná školka mi nedokáže dát pro děti to, co bych jim chtěla dopřát. A když jsem nahlédla se starším synem pod pokličku státní školky a tam jsem jen řekla svůj názor, bylo mi odpovězeno: " Tak si to zkuste." 

No a tak proč ne…. 

Mám za sebou různé kurzy:

Montessori, který mi dává velký smysl.

Kurz respektování, nevýchovu, Dovychovat.

Asociace lesních MŠ: Slabikář práce se dřevem s dětmi předškolního věku

Těším se na všechny nové děti i rodiče 

Anna
Anna

ANNA ŠEBESTOVÁ, zakladatelka lesního klubu, koordinátorka komunitní školy, ekonomika celého spolku

Lesní klubík Děti lužního lesa jsem založila před 5 lety, z něj vyrostl v roce 2022 i projekt komunitní školy Anima, kterou dnes vedu a koordinuji. Mám na starosti finance, účetnictví a celkové ekonomické řízení obou projektů, aby mohly dlouhodobě dobře fungovat a rozvíjet se. Vnímám školku i školu jako jednu komunitu, kde se společně učíme a rosteme – děti i dospělí.

Moje představa ideálního prostředí pro předškolní děti je místo, kde je respektována individualita každého dítěte, kde mohou objevovat svět vlastním tempem a zažívat radost z učení v bezpečné a laskavé atmosféře. Věřím, že právě v takovém prostředí si děti přirozeně budují zdravé sebevědomí a dovednosti, které jim zůstanou po celý život.

Marci
Marci

MARCELA MEJŠNEROVÁ, průvodkyně dětí, koordinátorka a průvodkyně předškoláků

Jsem máma co má neposedné ruce, neustále něco tvořím. Mé koníčky jsou fotografování, šití, háčkování, výroba různých dekorací, zahrada... Narození syna mě přivedlo na cestu, kde se více zajímám o svět kolem sebe v souvislostech a propojení s přírodou. Je to velký učitel, tak jako každé dítě. Při hledání cesty jak s ním komunikovat jsem natrefila na kurz Výchova nevýchovou, který je o respektujicím přístupu. Jednoho dne jsem od báječné ženy dostala příležitost pracovat v dětské skupině, kde je respektujicí přístup k dětem i přírodě důležitější než pedagogické vzdělání. A můj život dostal zase trochu jiný směr a smysl. Jeden z nejkrásnějších okamžiků je vidět dítě které překonáním sebe samého právě získalo zase o kousek víc sebedůvěry a v očích mu září štěstí. Za tyhle oka-mžiky jsem velmi vděčná a vím že práce, kde mohu dětem být parťákem, co jim podá pomocnou ruku, když to potřebují má velký smysl. 

Mé vzdělání v oblasti péče o děti zahrnuje akreditované kurzy MŠMT: 

  • Certifikovaná chůva pro děti v předškolním vzdělávání
  • Řečová výchova u dětí
  • Národní pedagogický institut: Kooperativní učení v předškolním vzdělávání
  • Asociace lesních MŠ: Začínající průvodce v lesní školce (roční kurz)
  • Asociace lesních MŠ: Slabikář práce se dřevem
  • Asociace lesních MŠ: Ego v práci učitele (5 měsíční sebezkušenostní kurz)

S láskou a úctou ke všemu živému se těším na Vaše děti, Marci

Eliška
Eliška

ELIŠKA NOVÁKOVÁ, průvodkyně dětí a rodičů

Kde začít ...jsem máma třech úžasných bytostí Tobiáše (9let), Jonáše (6let) a Denisky (3roky). Deniska je náš malý zázrak-překvapení, a pro mě možnost dále navštěvovat klubík i se svými dětmi :)

Jsem zastánce kontaktního, respektujícího a láskyplného rodičovství. Baví mě pomáhat, pozorovat, fotit a hrát si s dětmi.

Zapisovatelka moudrostí ze mě už nebude, ale bábovičky, hra na schovávanou a tvoření mi jde o moc lépe :) Lákám maminky s dětmi ať se přijdou zapojit na naše společné výpravy - budeme pozorovat přírodu a zažívat nová dobrodružství ať už za sluníčka či za deště venku.

Absolvovala jsem kurzy:

Asociace lesních MŠ: Začínající průvodce v lesní školce

Asociace lesních MŠ: Ego v práci učitele (5 měsíční sebezkušenostní kurz)

(S)mějte se Eliška

Monika
Monika

MONIKA KUČEROVÁ, průvodkyně dětí

Z korporátu do lesa, od motorů a prezentací k dětem. To je moje cesta do lesní školky.

Takže si teď ověřuji v praxi, že není špatné počasí, jen špatné oblečení. Je lepší netlačit na výsledek, ale vychutnat si proces. Že nemusíme mít encyklopedické znalosti o lese, abychom si ho mohli "zažít". A tak si užívám přírodu i to, jak si děti s každou novou dovedností víc věří a zjišťují, jak funguje svět. Navíc je to radost běhat "v práci" bosa a lumpačit s bandou neposedů.

Vzdělání: Kurz Dovychovat, Učíme se venku, kurz Respektovat a být respektován

Absolvovala jsem roční kurz od asociace lesních MŠ:  Začínající průvodce v lesní školce.

Lucka
Lucka

LUCIE BUMBOVÁ, průvodkyně dětí a rodičů

Vždy jsem byla člověk tvořivý a věčně zahloubaný do svých myšlenek. Přemýšlím o všem co dělám, a vše co dělám mi musí dávat smysl. To mě dovedlo ke studiu na Fakultě humanitních studií UK. Tehdy jsem ovšem netušila, že to opravdové, nejobsáhlejší studium mého života, mě čeká po početí. V souladu s mojí přirozeností (nebo posedlostí?) mít o všem co nejkomplexnější obraz, začalo celoživotní hledání informací potřebných ke zdravému (fyzickému, psychickému i osobnímu) růstu mých dvou úžasných, divokých a inspirativních dětí. Právě ony mě dovedly k poznání, že práce s dětmi mě naplňuje. Těší mě pozorovat, co vše dokážou, když se jim dá prostor a důvěra. 

Ráda dětem nabízím podporu, rady, cesty a prostředky. K dosažení cíle je ale nechávám dojít vlastními způsoby a tempem. Velký smysl mi dává volná hra. Nejvíc se pak zaměřuji na emoční inteligenci. To je totiž oblast, která mi v dnešní společnosti přijde nejvíce opomíjená a do budoucího spokojeného života jedna z nejdůležitějších. 

Absolvované kurzy: Hravá a citlivá logopedie v lesní školce, Respektovat a být respektován, SocioEmoční dovednosti, Základní techniky práce s emocemi, SocioEmoční učení: 6 kroků k podpoře vztahů ve vaší třídě

Nela
Nela

NELA MÁLKOVÁ, průvodkyně dětí

S přestávkami jsem součástí klubíku už skoro pět let a pořád mě baví být u toho, jak děti rostou, objevují a zkouší nové věci. Snažím se, aby děti cítily, že ve mně mají parťáka – někoho, komu můžou věřit, kdo jim naslouchá, podporuje je, ale zároveň jim nechává prostor, aby rostly vlastním tempem.

Dobře si pamatuju, jak těžké pro mě bylo dát svoje děti do školky. Nechat je tam a věřit, že to zvládnou, a že lidé, kteří s nimi budou, je budou opravdu vnímat a postarají se o ně. Tuhle zkušenost si nesu s sebou. Chci, aby se děti cítily v bezpečí – a aby i rodiče věděli, že na to nejsou sami.

Líbí se mi, že v našem klubíku je prostor být venku – v lese, na louce, dýchat čerstvý vzduch, zpomalit, všímat si detailů kolem sebe a jen tak si hrát s klacky a šiškami, bez potřeby spousty hraček. 

Absolvované kurzy: Kurzy Montessori u MVDR.Evy Štrakové zaměřené na práci s dětmi 0-6 let, Roční Montessori vzdělávací kurz pro věk 3-6let akreditovaný MŠMTTeorie typů pro každého (Šárka Miková)

Klára
Klára

KLÁRA FORSTOVÁ, vede kroužky pro děti

Jsem nezdolným milovníkem stromů, mé srdce zpívá v rytmu ptačího zpěvu a má mysl je ponořena do kouzelného lesního světa. Mám kreativního ducha, co stále něco vytváří a zručné ruce, které se nebojím použít. Příroda mi je nekonečnou zásobárnou inspirace a obohacuje mou schopnost vidět krásu všude kolem sebe. Řídím se krédem: "vše co si dokážeme představit, existuje."

Mám jednoho syna, malého neposedu, který je stejně nadšený pro svět přírody jako já. Společně prozkoumáváme lesy, sbíráme poklady, pečujeme o zahradu a učíme se od sebe navzájem. Jsem poctěna, že se smím dívat na svět dětskýma očima plnýma zvědavosti a obdivu. Děti jsou pro mě velkými učiteli. Já jim na oplátku budu ráda průvodcem nejen lesem ale i světem keramiky, arteterapie a relaxační výtvarky na našich pravidelných setkáváních.